مبل کلاسیک

تا همین 20 سال پیش بود که داشتن مبلمان یک پدیده لوکس در خانه های ایرانی به حساب می آمد. خیلی از ما، هنوز در خانه هایمان از پشتی و متکا استفاده می کردیم. اما به تدریج مبلمان های شیک و جذاب به زندگی ما وارد شدند و تغییری عظیم در بحث دکوراسیون منزل به وجود آوردند.

مبلمان میتواند جلوه ی دیگری به محیط خانه بدهد. کم کم مبلمان ها با طرح و رنگ های مختلفی به بازار عرضه شدند که هر یک از آنها، برای محیط های خاصی استفاده می شد. مبلمان اداری، مبلمان منزل، مبلمان ویلا، مبلمان تراس و بالکن و ده ها نوع مبلمان دیگر که کاربرد خاص خود را داشتند.

همچنین طرح ها و استایل های متفاوتی به وجود آمد تا تمام سلایق را پوشش بدهد. از طرح های کلاسیک و به اصطلاح مبلمان سلطنتی گرفته تا استایل های مدرن مثل مبلمان ال و …

در این مطلب تصمیم داریم که در مورد مبلمان کلاسیک صحبت کنیم و بگوییم که چه انواع و اقسامی دارند و هر کدام به درد کدام یک از محیط های منزل می خورند. اما قبل از این که به سراغ معرفی انواع مدل مبلمان شکل کلاسیک و جدید برویم، می خواهیم در مورد خود طرح کلاسیک صحبت کنیم و بگوییم که این سبک و استایل از چه زمانی ظهور پیدا کرد. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید : دکوراسیون منازل

انواع مبل کلاسیک

مبلمان کلاسیک چیست؟

اگر بخواهیم به خواستگاه مبلمان کلاسیک اشاره کنیم باید به سراغ نقاشی های قرن 17 برویم. اگر شما هم با دقت این آثار را مشاهده کنید، خواهید دید که نوعی سبک خاص در تمام این آثار وجود دارد که با نام سبک کلاسیک شناخته می شود. در واقع قرن 17 اروپا، پر از افرادی بود که برای استایل کلاسیک دست و پا می شکستند.

البته سبک کلاسیک به تدریج در طراحی مبلمان جا پیدا کرد. اما شاید بد نباشد که بدانید منبع الهام این سبک، از معماری و هنر یونان و رم باستان می آمد. تقریبا هزاران سال از هنر قدیم یونان و رم باستان می گذرد اما سبک کلاسیک هنوز هم طرفداران زیادی در دنیا دارد و زیبایی اش را از دست نداده است.

زمانی که حرف از مبلمان کلاسیک میزنیم، منظورمان سبک های سنتی و قدیمی نیست. در واقع مبلمان کلاسیک الهام گرفته شده از هنرهای اصیل و ریشه دار است. به همین خاطر است که مبلمان کلاسیک هیچ وقت تکراری یا از مد افتاده نخواهد شد چرا که سال هاست هنرهای ریشه دار و اصیل پا برجا باقی مانده اند و هیچ کس یک اثر هنری قدیمی را بی ارزش نمی داند.

خوشبختانه مبلمان کلاسیک طرح و استایل های متفاوتی دارند که با هر سلیقه ای جور است. اما توصیه ای که داریم این است که این مبلمان را در صورتی تهیه کنید که خانه ی نسبتا بزرگ یا بزرگی دارید. برای خانه های کوچک و نقلی، مبلمان کلاسیک شاید چندان مناسب نباشد. در ادامه به معرفی انواع مبلمان کلاسیک پرداخته ایم.

اگر تمایل به خرید یکی از انواع مبلمان کلاسیک را دارید، توصیه می کنیم ادامه ی این مطلب را از دست ندهید چرا که راهنمای کامل خرید مبل کلاسیک خواهد بود.

بیشتر بخوانید : انواع شیرآلات ساختمان

انواع مبل کلاسیک

در پاراگراف بالا اشاره کردیم که اروپای قرن 17 عصری بود که استایل کلاسیک در طرح های جدید، دوباره شکوفا شد و خیلی از خاندان اشراف و ثروتمندان از مبلمان کلاسیک که این بار طرح های جدیدی داشتند، استفاده می کردند. تا قبل از عصر شکوفایی هنری( رنسانس) در اواخر قرن 15، طرح کلاسیک، همان طرح های قدیمی بود.

استایل کلاسیک جدید تا به امروز نیز ادامه پیدا کرده است و مبلمان هایی که در کشور ما هم ساخته و عرضه می شوند، از همان شکل و استایل تبعیت می کند. در ادامه می خواهیم به برخی از بهترین انواع مبلمان کلاسیک اشاره کنیم. به طور کلی، کشورهایی مثل انگلستان، فرانسه و ایتالیا در صنعت ساخت مبلمان کلاسیک، پیشتاز هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین مبل کلاسیک را به شما معرفی کنیم.

انواع مبلمان خانه

مبلمان کلاسیک فرانسوی

حتما شما هم در فیلم ها یا نقاشی های معروف، بخش هایی از ذوق و سلیقه ی فرانسوی را دیده اید. تماشای گوشه ای از قصر ورسای یا نقاشی های قدیمی فرانسوی و سبک روکوکو، به شما نشان می دهد که فرانسوی ها تا چه حد به هنر کلاسیک کمک کرده اند. مبلمان کلاسیک فرانسوی از قرن 17 برای اشراف و بزرگان ساخته می شد. یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که این مبلمان دارند، این است که طراحی هایی که روی چوب این مبلمان وجود دارد پیچیده تر است و حجیم تر می باشند.

اما در سال های اخیر از میزان زرق و برق مبل کلاسیک فرانسوی کاسته شد و امروزه به عنوان یکی از مبلمان کلاسیک ساده و ظریف در دنیا شناخته می شود.

طراحی روی چوب مبل فرانسوی در اوج سادگی بسیار زیباست و بیشتر مواقع از خطوط منحنی یا ساده ی غیر متقارن استفاده می شود. پارچه ی این مبلمان نیز بسیار مرغوب و با کیفیت است. معمولا از کتان یا مخمل و ابریشم برای این مبلمان استفاده می شود که جنس آن را تضمین می کنند.

اگر بخواهیم در مورد رنگ های رایجی که در مبلمان کلاسیک فرانسوی استفاده می شود، صحبت کنیم باید به رنگ های روشن و خنثی اشاره کنیم. اگر خانه ای کوچک دارید، بهترین انتخاب شما می تواند یک دست مبلمان کلاسیک فرانسوی با رنگ روشن باشد. چرا که هم ظریف هستند و هم با رنگ روشن خود باعث بزرگ تر نشان دادن پذیرایی منزل می شوند.

مبلمان کلاسیک ایتالیایی

ایتالیا قرن هاست که مهد هنر و فرهنگ به حساب می آید و اصالتی فوق العاده در هنر خود دارد. در زمینه ی ساخت و طراحی مبلمان کلاسیک نیز، ایتالیا حرف های زیادی برای گفتن دارد و سال هاست که این هنر را به طور جدی دنبال می کند.

از تک تک زوایای مبلمان کلاسیک ایتالیایی اصالت و فاخر بودن می بارد. اگر می خواهید یک سالن پذیرایی فوق العاده شیک و شاهانه داشته باشید، یک مبلمان کلاسیک ایتالیایی می تواند بهترین انتخاب شما باشد.

اصلی ترین ویژگی مبل کلاسیک ایتالیایی، تقارن است. این مبلمان از بهترین متریال برای ساخت استفاده می کنند. پارچه های با کیفیت، چوب های سنگین و با وقار و تناسب زیاد، از جمله ویژگی هایی است که در هنر مبلمان سازی کلاسیک ایتالیا، توجه زیادی به آن شده است. در واقع درست مثل سبک هنری باروک که در آثار نقاشانی مثل رامبراند دیده می شود، نوع خاصی از وقار و سنگینی در مبلمان ایتالیایی وجود دارد.

بیشتر بخوانید : آبنما

البته باید بگوییم که مبل ها بسیار گران هستند اما به هر حال، اگر می توانید از پس هزینه های آن بربیایید، توصیه می کنیم خرید یک دست مبلمان ایتالیایی را در نظر داشته باشید.

مبلمان کلاسیک انگلیسی

هیچ کس مثل انگلیسی ها نمی تواند هنر و سبک خاصی را بگیرد و آن را به سلیقه ی خود تغییر دهد. مبلمان انگلیسی نیز استثناء نیست. اگر نگاهی به نقاشی ها و سبک هنری دوره ویکتوریایی انگلستان بندازیم، می بینیم که مبلمان آن ها شباهت زیادی به مبل های فرانسوی دارد با این تفاوت که نسبت به آن بسیار راحت تر و ساده تر به نظر می آید. در واقع اصلی ترین ویژگی مبل کلاسیک انگلیسی این است که پشتی های برجسته و بسیار راحتی دارند. در ضمن رنگ بندی این نوع مبل ها شادتر است و بدون هیچ محدودیتی است. اما بیشتر مواقع از رنگ هایی مثل آبی فیروزه ای یا سبز روشن برای ساخت مبلمان انگلیسی کلاسیک استفاده می شود.

مبل چستر کلاسیک

حتما شما هم تا به حال مبلمان چستر را دیده اید که امروزه محبوبیت عجیب و غریبی پیدا کرده اند. اسم اصلی این مبلمان، چستر فیلد است که به عنوان جدیدترین طرح های مبل کلاسیک شناخته می شود. این مبلمان ساده و شیک هستند و بیشتر مواقع در محیط های رسمی و اداری استفاده می شوند. راجع به طرح چستر نمی توان حرف های زیادی زد چرا که سال هاست سبک خود را نگه داشته و تغییر زیادی نکرده است.

اصلی ترین المان مبل های چستر، لمسه دوزی هایی است که در سرتاسر نشیمن و پشتی آن وجود دارد. حتی گاهی مواقع این لمسه دوزی ها را در دسته ی مبل نیز می توان دید. پشتی این مبل ها ارتفاع یکسانی دارند. گرچه می توان این مبل را با رنگ ها و جنس های متفاوتی خریداری کرد اما اصلی ترین رنگ مورد استفاده در مبل چستر، رنگ قهوه ای با پارچه ای چرمی است. در واقع این مدل مبل، بیش از این که به سبک کلاسیک نزدیک باشد، شبیه به مبلمان مدرن است.

مبلمان کلاسیک با پارچه های طرح دار

همان طور که گفتیم سبک کلاسیک، نوعی استایل اصیل و ریشه دار است اما این دلیل نمی شود که از طرح های پر زرق و برق در آن استفاده نکنیم. خیلی مواقع از پارچه های طرح دار برای ساخت مبلمان کلاسیک استفاده می شود. چوب به کار رفته در این مبل نیز می تواند مصنوعی یا طبیعی باشد که طبیعتا در قیمت مبلمان کلاسیک اثر گذار خواهد بود. بیشتر مواقع رنگ چوب این مبل ها، سفید یا طلایی است.

در واقع توصیه ی اصلی ما این است که قبل از خرید مبل کلاسیک به طرح و استایلی که خانه تان دارد توجه ویژه ای داشته باشید. اگر خانه ای ساده و مینیمال دارید، بهتر است به سراغ رنگ های خنثی مثل سفید یا کرم بروید و منبت کاری های روی چوب مبل را ساده نگه دارید.

هم چنین پارچه ی این مبل ها نیز می تواند طرح دار یا ساده باشد. همه چیز به سلیقه و سبک دکوراسیون محیط بستگی دارد. می توانید در این راستا، از یک طراح داخلی مشورت بگیرید و بهترین چیدمان و انتخاب را داشته باشید.
دقت داشته باشید که انتخاب یک مبل کلاسیک بستگی زیادی به طرح و رنگ پرده نیز دارد. به طور کلی بیشتر مواقع از مبلمان کلاسیک برای پذیرایی منزل استفاده می شود. بنابراین توجه داشته باشید که انتخاب مبل باید با دیگر المان های موجود در پذیرایی هارمونی داشته باشد.

انواع مدل مبل

معرفی سازه یاب

اما حالا که با انواع مبل کلاسیک جدید و قدیمی آشنا شدید، می خواهیم شما را با یک وب سایت و خدمات آن آشنا کنیم. اگر فروشنده یا تولید کننده ی مبل های کلاسیک هستید، به خوبی می دانید که مشتریان شما، کسانی هستند که می خواهند خانه ی خود را تغییر دکوراسیون بدهند یا این که به تازگی خانه ای را ساخته اند و تصمیم به خرید مبل برای آن دارند.

پیدا کردن این مشتریان می تواند کار سخت و چالش برانگیز باشد. اما با وجود خدماتی که وب سایت سازه یاب ارائه می کند، این کار تا حد خیلی زیادی ساده تر شده است.

وب سایت سازه یاب، دارای یکی از بهترین بانک های اطلاعات ساختمانی تهران و حومه است که شما می توانید از طریق آن به پروژه های ساختمانی تهران دسترسی داشته باشید. خانه هایی تازه ساخت که قطع به یقین، نیازمند خرید مبلمان برای خود هستند. این بانک اطلاعاتی شامل شماره تماس سازندگان، مرحله ی ساخت پروژه، آدرس ساختمان و کلی اطلاعات دیگر است که هر یک از آنها می تواند در بازاریابی بهتر، موثر باشند.

با در اختیار داشتن این بانک اطلاعاتی می توانید به منبعی بی کران از مشتریان بالقوه دسترسی داشته باشید و با یک استراتژی درست، آن ها را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید.

بیشتر بخوانید : بلکا

سخن آخر

مبل کلاسیک هرگز از مد نخواهد افتاد چرا که پیشینه ای بسیار قدیمی و اصیل دارد و درست مثل یک اثر هنری، با گذر زمان، تنها بر ارزش و احترام آن افزوده می شود. در حال حاضر، مبلمان کلاسیک طرح های جدیدی به خود گرفته اند و تلفیق مبلمان های ایتالیایی، انگلیسی و فرانسوی، محصولات کاملا جدیدی را پدید آورده است.

برای خرید یک مبلمان کلاسیک؛ باید تمام جوانب را در نظر بگیرید و با توجه به دکوراسیون، سلیقه ی شخصی و البته قیمت هر یک از آنها، بهترین مبل را انتخاب کنید.

در نهایت امیدواریم که این مقاله برایتان مفید بوده باشد. فروشندگان و تولید کنندگان مبلمان کلاسیک نیز می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بانک اطلاعات ساختمانی سازه یاب، به وب سایت مراجعه کنند و سوالات خود را با کارشناسان این مجموعه در میان بگذارند.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.