ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و مزایای آن

ارسال پیامک تبلیغاتی | ارسال پیامک | پیامک تبلیغاتی


مگر می‌شود که تلفن همراه داشته باشیم و تابه‌حال با یکی از پیامک‌های تبلیغاتی مواجه نشده باشیم؟!

شماره تلفن ما درجاهای مختلفی ممکن است به ثبت رسیده باشیم. مثلاً برخی مواقع از یک فروشگاه خرید می‌کنیم و شماره‌ی ما را دریافت می‌کنند تا در فهرست مشتریان خود قرار دهند. اما بعد از مدتی می‌بینیم که با انبوهی از پیامک‌های تبلیغاتی مواجه شده‌ایم که به‌هیچ‌وجه هم قابل لغو نیستند!
خب همین مسائل باعث شده است که تصور خیلی‌ها نسبت به پیامک‌های تبلیغاتی، تصور چندان مثبتی نباشد! اما اجازه بدهید این کلیشه‌ها را کنار گذاشته و لحظه‌ای راجع به مزایای واقعی ارسال پیامک‌های تبلیغاتی صحبت کنیم.
تصور کنید که صاحب یک کسب‌وکار هستید و می‌خواهید برای برخی از خدمات یا اجناس خود، تخفیف ویژه‌ای بزنید. اما شیوه‌ی اطلاع‌رسانی شما به دیگران چگونه خواهد بود؟
خب بهترین روش این است که از طریق پیامک‌های تبلیغاتی تخفیف موردنظرتان را به مشتریان خود اعلام کنید. اما گاهی مواقع ممکن است خیلی از مشتریان شما، با دیدن پیامک تبلیغاتی حتی آن را باز نکنند و از اطلاعات موجود در آن بی‌خبر باشند. به همین خاطر است که شیوه نوشتن اس ام اس های تبلیغاتی بسیار حائز اهمیت می‌شود.
نمی‌دانیم به خاطر دارید یا خیر، اما زمانی بود که برخی از این شرکت‌ها و مؤسسات، از روش‌های خودمانی برای جلب نظر خوانندگان پیامک‌های تبلیغاتی استفاده می‌کردند. به‌عنوان‌مثال چنین چیزی می‌نوشتند:
سلام عزیزم، خوبی؟
میدونستی که امروز یه تخفیف ویژه توی فروشگاهمون داریم؟

با دیدن خط اول این پیامک‌های تبلیغاتی، این تصور برای خوانندگان به وجود می‌آمد که احتمالاً یکی از نزدیکان و دوستان به او پیغام زده‌اند اما با باز کردن ییامک، متوجه این مسئله می‌شدند که تبلیغات است! این روش که نوعی گول زدن مخاطب به‌حساب می‌آید، در بارهای اول، توانست نظرها را به خود جلب کند اما درواقع یکی از اشتباه‌ترین کارهایی است که می‌توانید در حق بیزنس خود انجام دهید.

بیشتر بخوانید : انواع روش‌های نقاشی ساختمان را بشناسید
اجازه بدهید که نگاه دقیق‌تری به متن پیامک تبلیغاتی بیاندازیم و ببینیم که چگونه می‌توان به بهترین شکل ممکن، متن پیامک تبلیغاتی نوشت. با ما همراه باشید و به اسکرول کردن این متن ادامه دهید.

متن اس ام اس تبلیغاتی

درواقع همه‌چیز به نوع کسب‌وکار شما بستگی دارد. جمله یا متنی که انتخاب می‌کنید باید هماهنگی کاملی با کسب‌وکارتان داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است توجه زیادی به خود جلب نکند.

بیبشتر بخوانید : مقدمه‌ای درباره ساختمان و مراحل احداث ساختمان
اما واقعیت اینجاست که خیلی از ما، هنوز نمی‌دانیم که متن اس ام اس تبلیغاتی باید چگونه باشد. خب طبیعی هم هست! نوشتن یک پیامک تبلیغاتی درست و مناسب، نیازمند هنر و مهارت زیادی هست! ساده‌ترین روش این است که شما در یک پیامک، کسب‌وکارتان را معرفی کنید.
اما همان‌طور که گفتیم، این مسئله می‌تواند آسیب زیادی به شغلتان وارد کند و اصلاً هیچ‌کسی نسبت به آن توجه نداشته باشد.

چند نکته‌ی مهم در مورد پیامک تبلیغاتی:

اگر صاحب یک کسب‌وکار غیررسمی هستید ( مانند رستوران، فروشگاه پوشاک و…) می‌توانید لحن پیامک خود را صمیمی نگه‌دارید. اما درصورتی‌که کسب‌وکارتان جدی و حیاتی است ( مانند وکلا و پزشکان) نمی‌توانید لحن شوخ‌وشنگی داشته باشید. به‌این‌ترتیب ممکن است مشتریان بالقوه‌ی خود را از دست بدهید.

بیشتر بخوانید : مراحل گرفتن جواز پایان کار در ساختمان‌های در حال ساخت
پیامک تبلیغاتی شما باید کوتاه، جامع و حاوی هدف اصلی شما از تبلیغ باشد. مثلاً نمی‌توانید تمام اطلاعاتی که در مورد کسب‌وکارتان وجود دارد را در پیامک درج کنید. به‌عنوان‌مثال اگر می‌خواهید خدمات جدیدی را در کسب‌وکارتان معرفی کنید، از ذکر جزئیات کسل‌کننده پرهیز کنید. مثلاً اگر صاحب یک بنگاه هستید و می‌خواهید تعدادی ویلای جدید که در فایل‌هایتان موجود شده است را به نظر مشتریان خود برسانید، چنین چیزی بنویسید:
فایل ویلاهای لاکچری ما آپدیت شد! همین امروز تماس بگیرید

شماره تماس:

شما به همین سادگی، اطلاعات لازم را به می‌توانید به اطلاع خوانندگان خود برسانید. بدون ذکر حتی یک کلمه اضافه‌تر! یادتان باشد که مشتریان شما وقت خواندن متون طولانی پیامک‌ها را ندارند. بنابراین، هرچه کمتر باشد، بهتر است!

دقت داشته باشید که شعارنویسی می‌تواند بهترین شیوه‌ی تبلیغات پیامکی باشد. گاهی شعار کسب‌وکارتان را به شماره تماس مشتریان خود ارسال کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید اطمینان حاصل نمایید که مشتریان، شمارا فراموش نخواهند کرد. اگر شعار تبلیغاتی ندارید، یک جمله خوب و مناسب بنویسید که مربوط به کسب‌وکارتان باشد!

اشتباهات رایج پیامک‌های تبلیغاتی

یک اشتباه کوچک در ارسال پیامک‌های تبلیغاتی می‌تواند بسیار مضر باشد. به همین خاطر است که معمولاً برای نوشتن پیامک‌های تبلیغاتی، فرد خاصی را استخدام می‌کنند که به این کار کاملاً آشنا باشد. در ادامه تلاش کرده‌ایم که خودمان را جای مشتریان بگذاریم و ببنیم که از دیدگاه مشتریان چه چیزهایی غلط محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید : ترموود چیست ؟
اشتباه 1 : تصور کنید که در خواب ناز هستید و ساعت 8 صبح روز جمعه است که ناگهان با صدای پیامک موبایل از خواب بیدار می‌شوید. با هزار زحمت و درحالی‌که یک‌چشمتان باز و دیگری بسته است، پیام را باز می‌کنید و می‌بینید که قالی‌شویی برایتان پیامک ارسال کرده:
قالی‌شویی فلان با بهترین کیفیت و بدون آسیب زدن به بافت قالی!
شما احتمالاً بدوبیراهی خواهید گفت و تلفن را خاموش می‌کنید. احتمال این‌که دوباره به سراغ این قالی‌شویی بروید، چقدر است؟ خب خیلی کم! پس مهم‌ترین نکته را به یاد داشته باشید: زمان ارسال پیامک را به نحوی تنظیم کنید که زمان بیکاری فرد باشد. مثلاً بهترین تایم ارسال پیامک تبلیغاتی روزهای شنبه تا چهارشنبه؛ از ساعت 6 عصر تا هشت شب است. مگر این‌که اتفاق ویژه‌ای باشد یا ضرورت دارد که حتماً سر موقع این پیامک را ارسال کنید.

بیشتر بخوانید : کابینت و انواع آن

اشتباه 2: باید دقت داشته باشید که هر کسب‌وکاری، یک بازار هدف مشخص و واضح دارد. به‌عنوان‌مثال تصور کنید که جامعه هدف شما مادرانی هستند که تصمیم به خرید سیسمونی برای فرزند خوددارند. شما باید تشخیص بدهید که ارسال این پیامک‌ها برای آقایان، نمی‌تواند جذابیت خیلی زیادی داشته باشد. یا فرض کنید که شما در کار خریدوفروش ویلاهای گران‌قیمت منطقه یک تهران هستید. اما پیامک شما برای طبقات ضعیف جامعه ارسال می‌شود. چنین پیامکی نه‌تنها سودمند نیست بلکه ممکن است موجب عصبانیت گیرندگان هم بشود. بنابراین قبل از هر چیزی مطمئن شوید که جامعه هدف درستی را انتخاب کرده‌اید.
اشتباه 3: همان‌طور که گفتیم طول‌وتفصیل در پیامک تبلیغاتی، می‌تواند قاتل کسب‌وکارتان باشد. خیلی از افراد حتی حوصله‌ی خواندن پیام عزیزان و آشنایان خود را هم ندارند، چه برسد به پیامک‌های تبلیغاتی! بنابراین کوتاه و موجز بودن را در پیامک‌های خود لحاظ کنید. برخی از افراد تصور می‌کنند که چون پنل پیامکی آن‌ها، اجازه درج کاراکتر بیشتر می‌دهد، باید از تمام آن استفاده کنند و به‌این‌ترتیب در دام زیاده‌گویی می‌افتند. اما اصلی‌ترین نکته مربوط به هرگونه تبلیغاتی‌این است که کوتاه، کوبنده و واضح باشد!

بیشتر بخوانید : با مراحل گرفتن جواز ساخت آشنا شوید
اشتباه 4: پیامک تبلیغاتی، اخبار نیست که مرتب آن را تکرار کنید و تصور کنید که با تکرار در مغز مخاطب ته‌نشین می‌شود. به مخاطب و گیرنده‌ی خود فرصت نفس کشیدن بدهید. دقت داشته باشید که باید فاصله‌ی معقولی میان ارسال پیامک‌های تبلیغاتی شما باشد. به‌عنوان‌مثال، اپراتور ایرانسل، تقریباً روزی 2 الی 3 بار پیامک تبلیغاتی برای خدمات مختلف خود ارسال می‌کند که واقعاً کلافه کنند و آزاردهنده است. کمتر کسی پیش می‌آید که خدمات گوناگون ایرانسل را به خاطر این ارسال بیش‌ازحد پیامک‌های تبلیغاتی جدی بگیرد و مشتری شود. شما می تونید از این نکته درس بگیرید و میان پیامک‌های تبلیغاتی خود فاصله بگذارید.

بیشتر بخوانید : فونداسیون چیست ؟
اشتباه 5: این اشتباه بسیار در میان افراد رایج و مرسوم است. خیلی از افراد فکر می‌کنند که باید فقط درزمانی که پیشنهاد مالی جذابی برای مشتریان خوددارند، باید پیامک ارسال نمایند. اما این تنها بخشی از کار است. با چنین اقدامی شما به مشتریان خود این حس را می‌رسانید که آن‌ها برای شما، صرفاً یک کیف پول حساب می‌شوند. آن‌ها را مانند یک دوست یا انسان در نظر بگیرید. کسی که زندگی شخصی دارد. احساسات او را در نظر داشته باشید. مثلاً تبریک روز تولد مشتریان، ایده خیلی خوبی است. یا این‌که عیدها و مراسمات مهم را تبریک بگویید. یک کارت هدیه بفرستید و هرکاری کنید که مشتری هم شمارا به‌عنوان یک انسان در نظر بگیرد و ارتباطی درست شکل داده شود.
انجام این کار، مثل راه رفتن روی یک مرز باریک است. کافی است از هر طرفی بلغزید تا کل هدف از دست برود. نه زیاد صمیمی و خودمانی شوید، نه این‌که صرفاً مانند یک موسسه رفتار کنید.

بیشتر بخوانید : 10 مورد از مصالح مهم و کاربردی در صنعت ساختمان
اشتباه 6: امروزه در هر کلاس تبلیغاتی‌ای که شرکت کنید، به شما آموزش خواهند داد که برقراری یک تعامل دوطرفه مهم‌ترین اصل فروش است. به‌عنوان‌مثال زمانی که در یک پیج اینستاگرام، ادمین پیج از شما سؤال می‌کند که کدام محصول را بیشتر می‌پسندید، درواقع شمارا در پروسه‌ی خرید اجناس خود شریک می‌کند و نوعی تعامل دوطرفه شکل می‌دهد. شما می‌توانید دقیقاً همین کار را با استفاده از پیامک‌های تبلیغاتی انجام دهید. از گیرنده بخواهید که در یک نظرسنجی شرکت کند. به او بگویید که نظرش را در مورد خدمات شما به اشتراک بگذارد. می‌توانید بخش انتقادات و پیشنهاد‌ها راه‌اندازی کنید یا هر کار دیگری که می‌تواند مشتریان را به ارتباط گرفتن ترغیب کند.
اشتباه 7: یکی از اشتباهات رایج دیگر این است که اساساً خیلی از صاحبان کسب‌وکار نمی‌دانند که چگونه خود و کارشان را معرفی کنند. به‌عنوان‌مثال حتماً به خاطر داشته باشید که سامانه‌های پیامکی شماره‌های طولانی و عجیبی دارند. به‌جای استفاده از این شماره‌ها، تلاش کنید که از نام خودتان استفاده نمایید. مثلاً اگر صاحب یک مجموعه زیبایی هستید و می‌خواهید که پیامک تبلیغاتی ارسال نمایید، حتماً شماره پیامک را به نام مجموعه‌تان تغییر دهید تا هر زمان که گیرنده، پیام را دریافت کرد، نام شمارا در بالای صفحه‌ی موبایلش ببیند.

ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که باید مدنظر داشته باشید این است که پیامک‌های تبلیغاتی باید منطقه به منطقه باشند. به‌عنوان‌مثال تصور کنید که شما یک سالن زیبایی در منطقه 3 تهران دارید! اگر پیامک شما برای افرادی که در منطقه 22 ساکن هستند، ارسال شود، عملاً فایده‌ی چندان زیادی برایتان نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید : بانک اطلاعات ساختمان سازه یاب و مزایای آن
این مسئله به‌خصوص زمانی اهمیت پیدا می‌کند که کسب‌وکار شما لوکال و محلی باشد و نیازمند این هستید که هم‌محله‌ای‌های خود را جذب کنید. پیامک‌های منطقه‌ای برای افرادی که کسب‌وکار آنلاین یا جامع‌تری دارند، نکته‌ی چندان مهمی نیست.
اما بازهم باید جامعه هدف مشخصی را در نظر داشته باشید.
مزایای ارسال پیامک تبلیغاتی
در ادامه می‌خواهیم به مهم‌ترین مزایای پیامک‌های تبلیغاتی اشاره‌کنیم:
ارتباط صمیمانه‌تری می‌توانید با مشتریان بالقوه‌ی خود ایجاد کنید.
جامعه هدف خود را دقیق‌تر می‌توانید مشخص کنید
امکان ارسال پیامک‌های منطقه‌ای را برایتان فراهم خواهد آورد.
می‌توانید از این امکان، برای ارسال یادآوری نوبت، تخفیف‌ها، کالاها و خدمات جدید و…استفاده کنید.
هزینه‌ی این‌گونه تبلیغات در قیاس با بیلبورد و دیگر شیوه‌های تبلیغات ارزان‌تر است.

درنهایت امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد و توانسته باشید استفاده‌ی کافی از آن برده باشید.
سازه یاب آماده است که تا به تمام سؤالات شما در زمینه ی تبلیغات (به‌خصوص تبلیغات مشاغل ساختمانی) پاسخ دهد باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما در ارتباط باشید

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.