پروژه های تهران

پروژه های تهران


پروژه های تهران

اگر در یکی از شغل های ساختمانی مشغول به کار هستید، احتمالا بیش از هر چیز دیگری برایتان اهمیت دارد که در حال حاضر کدام نقطه از تهران مشغول ساخت و ساز هستند و اساساً پروژه های معروف و معتبر تهران در کدام یک از نقاط و محله های آن در حال انجام هستند.

طبیعتاً سر زدن به جای جای مناطق تهران و گشتن به دنبال پروژه های ساختمانی کاری عبث و بیهوده است چرا که هرگز نخواهید توانست به اطلاعات همه ی آن ها دست پیدا کنید. به همین خاطر است که مراجعه به یک بانک اطلاعاتی پروژه های تهران می تواند انتخاب بسیار خوب و مناسبی باشد.

با خرید یک بانک اطلاعاتی پروژه های در حال ساخت تهران می توانید به اطلاعات کامل و جزئی هریک از این پروژه ها دست پیدا کنید. در اختیار داشتن این اطلاعات می تواند شما را در ساخت استراتژی تبلیغاتی برای حرفه و شغلتان بسیار یاری کند.

در ادامه می خواهیم به برخی از مهم ترین پروژه های ساختمانی در حال ساخت تهران اشاره کنیم. برای این کار به سراغ چهار جهت تهران رفته ایم و بزرگ ترین پروژه های ساختمانی را بررسی کرده ایم. لطفا با ما همراه باشید و به اسکرول کردن این متن ادامه دهید.

پیش از این که مقاله را آغاز کنیم باید عنوان نماییم که نباید تصور کنید که تمام پروژه های تهران به ساختمان های مسکونی یا مال های تجاری محدود می شوند. بانک های اطلاعاتی معتبر، اطلاعات پروژه های عمرانی، ترافیکی و کلا هر آن چه که مربوط به ساخت و ساز باشد را در اختیار شما قرار خواهد داد.

پروژه های شرق تهران

شاید یکی از معروفترین پروژه های عمرانی شرق تهران، مربوط به احداث خط 10 مترو باشد که از منطقه 4 تهران می گذرد. این خط که در نهایت به محله های خاک سفید و…می رسد، از مهم ترین پروژه های ساخت و ساز شرق تهران است. البته این پروژه که به نوعی دولتی محسوب می شود، عموما در طول مزایده به پیمانکاران واگذار می شود.

یکی دیگر از پروژه های معروف شرق تهران، مربوط به پروژه تقاطع اتوبان فرجام و باقری می باشد که باز هم توسط شهرداری صورت گرفته است. عموما پروژه های شهرداری مربوط به پروژه های عمرانی و ترافیکی هستند.

اما صرف نظر از این پروژه های دولتی و مربوط به شهرداری، شرق تهران جولانگاه ساخت ده ها مال و ساختمان های بزرگ مسکونی شده است. کافیست گشت کوتاهی در مناطق شرقی تهران مانند تهران پارس، مینی سیتی و….بزنید تا متوجه شوید دقیقا از چه صحبت می کنیم.

اما در این بخش می خواهیم یکی از پروژه های بسیار بزرگ شرق تهران را معرفی کنیم که اخیراً و در سال 99 کلید خورده است. با ما همراه باشید تا در مورد این پروژه بیشتر صحبت کنیم.

پروژه ساخت و راه اندازی نخستین مال پردیس شرق با مساحتی در حدود ۱۰هزار مترمربع کلید خورد.

 

 

پردیس شرق تهران: اولین مال بزرگ شرق تهران

این پروژه که در شرق تهران کلید خورده است، مربوط به ساخت یک مال بزرگ می باشد که مساحتی در حدود ده هزار متر مربع مساحت خواهد داشت. این مال که در اوایل سال 99 شروع شده است، در منطقه نارمک تهران قرار گرفته است.

کل این پروژه شامل 15 طبقه می باشد که بخشی از آن تجاری و بخشی دیگر اداری خواهد بود. البته باید بدانید که مساحت جداگانه ای هم به بخش های فرهنگی مجتمع اختصاص داده شده است. پیش بینی ها به این صورت است که این مجتمع در سال 1403 آماده ی بهره برداری خواهد شد.

انتخاب منطقه نارمک برای ساخت چنین پروژه ای می تواند یکی از بهترین انتخاب های موجود باشد، چرا که محله ی نارمک از شلوغ ترین مناطق شرق است و دقیقا در نقطه ی مرکزی محله های شرقی قرار گرفته است.

از دیگر ویژگی های این مجتمع، ساخت بیش از 1225 پارکینگ است که به 415 واحد تجاری اختصاص داده است. زیر بنای این مجموعه نیز حدود 94 هزار متر مربع خواهد بود.

وی همچنین گفت : در سایر فضاهای مجتمع ،یک باب شعبه بانک ،فضای خدماتی ، ۵ باب رستوران ، نمازخانه ، فضای بازی کودکان و پردیس سینمایی(متشکل از چند سالن سینما) نیز طراحی و جانمایی شده است .

مدیر پروژه پردیس شرق در مصاحبه ای چنین عنوان کرده است که این مجتمع شامل یک باب شعبه بانک خواهد بود تا خریداران و فروشندگان این مال دچار مشکلات پرداختی نباشند. ساخت رستوران های مختلف نیز در فضای این مال اندیشیده شده است.

نمازخانه نیز برای این مال بزرگ ساخته خواهد شد. از شهر بازی کودکان و سرگرمی آن ها نیز غافل نشده اند و البته ساخت چندین سالن سینما نیز در شرح اطلاعات این پروژه آماده است.

بر اساس سابقه، چنین برمی آید که ساخت مال هایی که دارای پردیس سینمایی هستند، عموما موفق و پر سود از آب در می آیند. جالب است بدانید که مراحل ساخت پروژه پردیس شرق تهران بر عهده ی هلدینگ آرین سازه است که سابقه ساخت ده ها مجتمع مسکونی( از جمله برج های مسکونی آبشار) را در کارنامه خود دارد.

ساخت پردیس شرق تهران می تواند نیاز مردم شرق را به خوبی برطرف کند. پروژه ی دریای نور که یکی از بزرگترین مال های شرق تهران بود، با شکست مواجه شد و بیشتر واحدهای تجاری آن خالی هستند. ساخت چنین مالی می تواند به خوبی جایگزین خوبی برای مردم شرق تهران باشد.

بیشتر بخوانید : ایران مال

وی همچنین افزود :هدف بعدی ما در ساخت این پروژه این بوده که مراجعین، بتوانند به راحتی از دو بزرگراه امام علی و صیاد شیرازی به این مجتمع دسترسی داشته، و بدون دغدغه با وسایل شخصی خودو از انبوه پارکینگ های تعبیه شده دراین مجتمع استفاده‌ کنند.

نزدیکی این پروژه به اتوبان هایی مانند صیاد شیرازی و امام علی باعث شده است که اهالی شرق تهران هیچ گونه مشکلی برای دسترسی به این مال نداشته باشند و بتوانند با استفاده از وسایل نقلیه شخصی و یا وسایل نقلیه ی عمومی، خود را به این مال بزرگ برسانند. همان طور که ذکر کردیم این مجتمع بالغ بر 1200 پارکینگ دارد بنابراین در صورتی که تصمیم دارید با استفاده از وسایل نقلیه ی شخصی به این مال بیایید، به هیچ وجه نگران جای پارک نباشید.

اما مالکیت زمین این پروژه متعلق به شرکت ساختمانی سپه بوده است که حدود 50 درصد از پروژه را بر عهده داشته است.

در حال حاضر روند پیشرفت ساخت پروژه پردیس شرق تهران به خوبی پیش می رود و توانسته اند که عملیات اجراسازی اسکلت بتنی طبقات منفی را نیز انجام دهند. سازندگان و پیمانکاران این پروژه امیدوارند که با ساخت یک سازه ی اصولی، بتوانند موفقیت واحدهای تجاری آن را تضمین کنند.

 

 

پروژه های غرب تهران

منطقه 22 که جدیدترین منطقه مسکونی تهران محسوب می شود، یکی از بزرگ ترین مناطقی است که پروژه های عمرانی بزرگ را در خود جای داده است. برج سازی یکی از رایج ترین پروژه های منطقه 22 تهران است. کافیست جستجوی کوتاهی در این محلات داشته باشید تا متوجه شوید از چه صحبت می کنیم. پروژه های بزرگی مانند ایران مال، بام لند و…که در یکی دو سال اخیر به بهره وری و فعالیت رسیده اند، یکی از معروف ترین مال های تهران به حساب می آیند.

پروژه ایران مال که با شکوه ترین مال خاورمیانه هم محسوب می شود، در غرب تهران و در منطقه 22 ساخته شده است. ساخت همین مال بزرگ، می تواند رشد ساخت و ساز در اطراف این منطقه را هم سرعت دهد.

اما پروژه های ساختمانی هم در غرب تهران کم نیستند. پروژه برج های مسکونی رزت که در همین منقطه واقع شده اند و به تازگی به بهره وری رسیده اند، یکی از شاخص ترین پروژه های تهران است. اساساً بیشتر پیمانکاران و ساختمان سازان، تمایل زیادی به ساخت و ساز در اطراف دریاچه چیتگر پیدا کرده اند. با توجه به رشد فوق سریع این منطقه و ساخت مال های گوناگون و وسایل رفاهی در اطراف آنجا، این تمایل چندان هم غیر منطقی نیست!

پروژه ی ایران مال که تا به کنون، تنها بخش کوچکی از آن به مرحله ی افتتاح و بهره وری رسیده است، در محبوبیت این منطقه بی تاثیر نبوده است. این مال بزرگ که سازه ای بی نظیر است، توانسته امید بیشتر سازندگان برای رشد این منطقه را بیشتر کند. به همین خاطر است که تا چشم کار می کند، ساختمان های در حال ساخت در غرب تهران می بینیم که دیر یا زود افتتاح خواهند شد و رشد این منطقه را هم افزایش خواهند داد.

 

 

پروژه های شمال تهران

شمال تهران، یکی از سخت ترین مناطق تهران برای ساخت و ساز است. صرف نظر از قیمت بسیار بالای پروژه های عمرانی در این مناطق، تراکم جمعیت نیز بالاست و تقریبا به سختی زمین های خالی برای ساخت پروژه های عمرانی بزرگ پیدا می شود. با این وجود شمال غرب و شمال شرق تهران، هم چنان پتانسیل بالایی برای ساخت و ساز دارند.

به عنوان مثال منطقه نیاوران که تقریبا در شمال شرق تهران واقع شده است، یکی از بهترین مناطقی است که هم چنان می توان پروژه های عمرانی در آن انجام داد.

 

پروژه اطلس مال

در ادامه می خواهیم یکی از بزرگ ترین پروژه های شمال تهران، یعنی پروژه ی اطلس مال واقع در نیاوران را معرفی کنیم.

همان طور که می دانید، منطقه یک تهران هم به لحاظ آب و هوا و هم بافت فرهنگی و تاریخی بسیار غنی است. بیشتر سفرا و دیپلمات های خارجی در این منطقه سکونت دارند. بنابراین ساخت پروژه های لوکس در منطقه یک همواره به صرفه و موفق بوده است. پروژه ی اطلس مال در نزدیکی پارک نیاوران قرار دارد.

این پروژه که کاربری تجاری و اداری دارد، شامل 19 طبقه است که یک طبقه ی آن نیز به فودکورت و رستوران اختصاص داده شده است. برای پارکینگ این مجموعه نیز 6 طبقه منفی در نظر گرفته شده است. اگر بگوییم که معماری این پروژه، از ویژگی های شاخص آن است احتمالا بیراهه نگفته باشیم. طراحی بی نظیر این سازه و ترکیبات حجمی آن می تواند چشم هر بیننده ای را خیره کند. طراحی داخلی آن نیز با تمام مجموعه ها و برج های این چنینی فرق بسیار زیادی دارد.

 

دسترسی به اطلس مال نیز از طریق اتوبان های غرب و شرق کاملا امکان پذیر است. هم چنین پارکینگ های فراوان موجود در این ساختمان، خیال مراجعه کنندگان را برای جای پارک راحت کرده است.

یکی از استثنایی ترین ویژگی های این ساختمان، در این است که اطلس مال، بیشترین هماهنگی را با طبیعت زیبای منطقه یک و اطراف خود دارد. در این پروژه، تلاش شده است که از انرژی خورشیدی بیشترین بهره وری صورت بگیرد. هم چنین فضاهای سبز این مال، محیط بسیار دلنشینی برای آن جا ساخته است.

یکی از اتفاقات بسیار مثبت این پروژه، رفع نیازهای اهالی منطقه یک و تا حدی منطقه سه برای خرید می باشد. متاسفانه تا قبل از این پروژه، انتخاب های زیادی جهت خرید برای اهالی این دو منطقه وجود نداشت. اما در حال حاضر این مسئله تا حد زیادی تغییر کرده است.

 

پروژه های جنوب تهران

بیشتر پروژه های ساختمانی جنوب تهران، مربوط به شهرداری و مرمت آثار باستانی و تاریخی هستند. به عنوان مثال یکی از بزرگ ترین پروژه های عمرانی جنوب تهران مربوط به انتقال پساب جنوب تهران به دشت ورامین بوده است. متاسفانه جنوب تهران نیز به همان مشکل شمال تهران دچار است. تراکم جمعیت و فضای مسکونی باعث شده است که ساخت و سازهای بزرگ کمتر انجام شوند.

در نهایت باید عنوان کنیم که این ها بخش بسیار کوچکی از پروژه های در حال ساخت تهران هستند. برای دسترسی به یک بانک اطلاعاتی بزرگ و البته جامع؛ لازم است حتما به سراغ مجموعه هایی بروید که چنین دیتابیسی در اختیار دارند. با استفاده از این بانک های اطلاعاتی می توانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید و اشراف کاملی نسبت به تمام پروژه های مسکونی، تجاری، عمرانی و ….شهر خود داشته باشید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.