قیمت میلگرد

روز 2 بهمن، در بازار آهن، قیمت تیرآهن و میلگرد ثابت ماند.

در واقع کاهش قیمت دلار در این روز باعث شد تا قیمت این فلزات پر مصرف بدون تغییر بماند.

به گزارش سازه یاب، قیمت میلگرد و تیرآهن به دلیل کاهش اندک قیمت دلار در این روز ثابت باقی ماند. با یک بررسی ساده مشخص می شود که قیمت هر کیلو میلگرد بدون محاسبه ی ارزش افزوده، در روز 2 بهمن و درب کارخانه، معادل 13.500 تومان فروخته شده است اما قیمت این محصول در بازار 14.700 تومان بوده است. قیمت هر کیلو تیرآهن نیز حدود 15.500 بوده است.

حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه آهن فروشان چنین گفت: به دلیل رکورد بازار ساخت و ساز، پیش بینی می شود که قیمت آهن و میلگرد ثابت باقی بماند.

وی در ادامه چنین افزود: هر سال در فصل بهمن، بازار آهن راکد می شود. کمترین میزان تقاضا برای خرید آهن در این ماه از سال است و به دلیل کاهش تقاضا است که قیمت آن ها نیز ثابت می ماند.

در چنین وضعیتی، میلگرد و آهن بر اساس قیمت های رسمی و مصوب خرید و فروش نمی شود. در واقع خریدار است که قیمت این محصولات را تعیین می کند. به همین خاطر است که در بهمن ماه، قدرت چانه زنی خریداران بیشتر می شود.

البته باید بیان کنیم که شب عید و در طول اسفند ماه، قیمت میلگرد و آهن افزایش پیدا می کند. هر چند تقاضایی برای خرید این محصولات در بازار وجود ندارد، اما به هرحال، قیمت میلگرد و آهن رو به افزایش می رود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.