قیمت مسکن در برخی از کلان شهرها از تهران هم بیشتر است

خانه هایی در شهرهای مشهد، اهواز، شیراز و اصفهان وجود دارد که قیمتشان از میانگین نصف خانه هایی که در پاییز در تهران فروخته شده اند نیز بیشتر است.

بررسی ها نشان می دهد که گویی قیمت مسکن در کلان شهرها، مسیر خود را از تهران به طور کامل جدا کرده اند و دیگر با قیمت مسکن در پایتخت تعیین نمی شوند. بر اساس تخقیقات و بررسی ها مشخص شده که این مسکن هایی که با قیمت بسیار بالا فروخته می شوند، در نقاط شمالی شهر نیستند یا این که امکانات ویژه ای نیز ندارند.

مثلا محله پردیس اهواز که در جنوب غرب این شهر قرار دارد، دارای خانه هایی است که با 50 متر، حدود 1 میلیارد و 800 میلیون تومان آگهی شده اند.

این واحد که هم بیش از 10 سال از عمرش می گذرد و هم این که امکانات خاصی ندارد، در واقع از میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در شهر تهران( 32 میلیون و 500 هزار تومان) نیز بالاتر است و 3.5 میلیون تومان گران تر قیمت گذاری شده است.

در محله های گران قیمت و شمال شهر اصفهان نیز قیمت مسکن تفاوت زیادی ندارد. در محله مرداویج اصفهان، یک واحد 60 متری حدود 3 میلیارد و 150 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. در حالی که چنین خانه ای در شهر تهران، به طور متوسط حدود 1 میلیارد و 950 میلیون تومان است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.